VŠeobecné obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti NELI beads - Ivana Čirková, so sídlom Tichá 16, 90101  Malacky, DIČ 1124062588, tel.:0948018866, email: naramok.nelibeads@gmail.com (ďalej ako "predávajúci") a kupujúceho. Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.mojnaramok.sk. Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si prostredníctvom internetového obchodu objedná tovar (ďalej aj ako "kupujúci"). Používaním internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas k týmto obchodným podmienkam. Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava.

 

2. Objednávka

2.1, Kupujúci objednáva tovar prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzatváraná na diaľku.

2.2. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, tel.číslo, e-mail - fyzická osoba a právnická osoba podnikateľ aj IČO resp.DIČ, názov tovaru, počet kusov. Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby resp.spoločnosti zabezpečujúcej prepravu tovaru).

2.3. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Najneskôr do 24 hodín (počas pracovného týždňa) predávajúci overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu alebo termín odberu, takisto konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná.

2.4. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúceho písomnou formou.

2.5 V prípade ak predávajúci nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar zaplatená, zašle ju predávajúci kupujúcemu naspäť bankovým prevodom. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je jej pravdivé a úplné vyplnenie. Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny. 

 

3. Dodacie podmienky

3.1. Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy tovaru rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu pri overovaní objednávky.

3.2. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 1 do 5 dní od dátumu overenia objednávky.

 

4. Cena, platobné podmienky a prepravné

4.1. Cena tovaru je uvedená na stránke predávajúceho. Ceny môžu podliehať zmenám. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov a dovozcov. Platná cena tovaru bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.

4.2. Kupujúci uhrádza platbu dobierkou alebo prevodom na účet predávajúceho.

4.3. Pri odovdzávaní tovaru osobne platí kupujúci cenu za tovaru prevodom na účet.

4.4. Spôsob dopravy si volí kupujúci sám pri vytváraní objednávky v internetovom obchode predávajúceho.

4.5. Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená kupujúcemu pri overovaní objednávky

 

5. Preberanie tovaru

5.1. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej v objednávke. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovť predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú neskôr akceptované.

5.3. Kupujúci nadobúca vlastnícke práva k tovaru až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiasstok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlatsníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, máý kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.

5.4. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovar a to bez ohľadu na to, že vlastnítvo k tovaru ešte neprešlo na kupujúceho. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom prevzatia kupujúcim alebo je splnomocnencom.

 

6. Odstúpenie od zmluvy

6.1. Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru musí byť vo výššie uvedenej lehote doručené spolu s tovarom na adresu predávajúceho.

6.2. Tovar nesmie byť poškodený, používaný a musí byť v pôvodnom obale. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o Odstúpení od kúpnej zmluvy riadne vyplnená a podpísaná kupujúcim. Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma, 

6.3. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností kupujúceho, predávajúci prevezme tovar späť do 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar, ktorú kupujúci uhradil za tovar, vráti kupujúcemu vopred dohodnutým spôsobom späť.

6.4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku v prípade, ak ide o zmluvu , ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceh alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemôže vrátiť.

 

7. Záruka a servis

7.1. Vo všeobecnosti je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom spotreby tovaru. Kupujúcim je v tomto prípade osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len tovar zakúpený, zaplatený a prevzatý u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, vrátanie dokladu o zaplatení tovaru kupujúim predávajúcemu.

7.2. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe a vade došlo mechanickým a nesprávnym používaním, používaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany kupujúceho alebo sooby, tkorá kupujúceu monžáž vykonávala alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osbou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním. 

7.3 V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúceu e-mailom oznámiť predávajúcemu, že daný tovar vykazuje chybu a akým sposobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.

 

8. Záverečné ustanovenia

Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho písomnou formou. Kupujúci á právo pri takto upravených podmienkach objednávku stornovať. Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnýni obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, ae to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávanú nedotknuté. Práva kupujúceho (spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa č.634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov., zostávajú tými to podmienkami nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia tých podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na dialku - telefonickú, e-mailovú, vrátane ručne vypísanej objednávky, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. Všetky osobné údaje poskytnuté kupujúcim v rámci objednávky tovaru sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom č.122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov. Odoslaním objednávky, resp. uzatvorením kúpnej zmluvy, dáva kupujúci v súlade so Zákonom č.122/2013 Z.z. súhlas predávajúcemu so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie s kupujúcim. Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu vrátanie ďalších zákonných práv k týmto údajom. Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je udelený na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek zdarma odvolať výslovným a určitým prejavom v písomnej forme adresovanej predávajúcemu a to poštou, telefonicky alebo elektronicky na e-mail: naramok.nelibeads@gmail.com. Odvolaním súhlasu so spracovaním osobných údajov dôjde zároveň k zrušeniu registrácie. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúcso žiadosťou o nápravu, ake nieje spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo aleelbo na ňu do 30 dní dodo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Formou alternatívneho riešenia sporu môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. paragrafu 1 ods.4 Zákona 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 eur. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu sa podáva k subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia paragrafu 3 citovaného zákona a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č.1 citovaného zákona. Subjektalternatívneho riešenia sporu môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatok za začtrie riešenia, maximálne však do výšky 5 Eur s DPH. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému podá návrh na riešenie má kupujúci. Okrem alternatívneho riešenia sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.